zpět na Louč - komentuje svět žurnalistiky a médií | © Milan Šmíd |
3.6.2004 | RUBRIKA: Články v médiích |
Úspěch má vždy více otců...
Česko hledá SuperStar
Říká se, že k úspěchu se vždy hlásí více otců, zatímco neúspěch bývá sirotkem. Platí to i pro úspěšnou reality show televize Nova „Česko hledá SuperStar“.
Minulý týden v Press Klubu na Frekvenci 1 Vladimír Železný na otázku: „Pane senátore, závidíte televizi Nova úspěch SuperStar?“ odpověděl: „Nezávidím, já jsem ho spoluzpůsobil, já jsem inicioval nákup tohoto formátu...“
Archiv pořadů Volejte řediteli však svědčí o něčem jiném. Vloni 7. února zde bývalý ředitel Novy informoval diváky o tom, že jeho televize připravuje nový pořad Staň se hvězdou. Pořad měl vzniknout na domácí půdě, v domácí dramaturgii, a jeho přípravy už byly v plném proudu. Na upoutávku zareagovalo 2800 lidí, kteří do Novy poslali své přihlášky včetně fotografií a zvukových nahrávek.
Když se nová show v podzimním programu Novy neobjevila, týdeník Ekonom to komentoval glosou „Hledání hvězd v Česku netáhne“ (Ekonom 4.9.2003). O nákupu licence pro SuperStar informoval o tři měsíce později (Ekonom 13.11.2003), tedy v době, kdy Železný už půl roku nebyl ředitelem Novy.