Aktuality Louče 147 |
zpět na Louč - komentuje svět žurnalistiky a médií © Milan Šmíd |
Louč se snaží posvítit i na témata, o kterých nepíší www.ceskamedia.cz, www.radiotv.cz, www.britskelisty.cz, www.virtually.cz, www.mediar.cz, www.mam.cz, www.istrategie.cz, www.idnes.cz, www.lidovky.cz, www.ihned.cz, www.novinky.cz, www.parabola.cz, www.novyden.cz/, a která se jen občas objeví na stránkách blog.vozovna.cz, potucek.blogspot.com, www.mediaportal.sk, www.medialne.sk, www.radioweb.sk, a dalších URL. |
NA OKRAJ DNŮ 1.-15.5.2005... | ARCHIV TÉMATA |
12.5.2005 Když jsem se doslechl, že dlužníci televizního poplatku platí za minutu telefonické informace 38 Kč, napadlo mě, k čemu má ČT vlastní zaměstnance, když téměř na všechno si dnes bere externí firmy (stačí sledovat titulky pořadů)? To by byl takový problém sehnat brigádníky a posadit je k telefonu? Vždyť ta databáze musí být na počítačích v ČT a kapacita zdejší ústředny by rovněž neměla být malá. A tak se tu opakuje oblíbený model českého podnikání – nejlepším kšeftem je státní zakázka, placená z veřejných peněz, přičemž zakázku dostane jedna firma a ta si na to najme další firmu. Dle obchodního rejstříku firma BSP Lawyer Partners, o které Martin Krafl prohlásil, že má ”potřebné know how na celoplošné vymáhání poplatků”, se v Česku zaregistrovala teprve letos v únoru. A právě tato firma si najmula na call centrum ARKO Projekt Pavla Bydžovského. Někdy bych rád věděl, kde to call centrum pracuje. Že by na Kavčích horách? Pokud mi tuto spekulaci někdo potvrdí nebo vyvrátí, okamžitě to přidám za tento odstavec.
10.5.2005 Ze včerejší tiskové zprávy mluvčího ČT Martina Krafla jsem získal dojem, jakoby tou hlavní zbraní proti neplatičům TV poplatku byl nový, neidentifikovaný software. Doslova: „Došlo proto k dohodě o spolupráci se společností BSP Lawyer Partners a.s., která vytvořila vlastní softwarovou aplikaci a má i potřebné know how na celoplošné vymáhání poplatků. Nechám se překvapit. A jen tak mimochodem: proč se pro tu kampaň nespojila ČT s Českým rozhlasem? To si bude ČRo najímat nějakou jinou firmu?
9.5.2005 Se zpožděním uvádím: CME vydala v pátek 6.5. tiskovou zprávu, v níž oznamuje, že již získala 85 procent podílu PPF v televizi Nova (skupině společností TV Nova), přičemž peníze na koupi si zajistila vydáním dluhopisů v hodnotě přes 600 milionů US dolarů. Podrobnosti této transakce, jejíž složitosti porozumí snad jenom finanční wizardi, co v tom umějí chodit, jsou ve zprávě pro dozor nad americkým kapitálovým trhem www.sec.gov. Zpráva kromě jiného uvádí, že CME má nyní právo obsadit většinově správní i dozorčí rady společností skupiny TV Nova. Zítra CME oznámí výsledky svého hospodaření za první kvartál (tj. ještě bez české TV Nova).
6.5.2005 Včera ČT oznámila výsledky hlasování televizních diváků o Největšího Čecha.
Zatímco v Británii byla anketa Great Britons „dvojkovou záležitostí,“ tj. pořad byl vysílán na druhém programu BBC2 jako kulturní zajímavost, v Česku se hlasování o Největším Čechovi stalo „primetimovou“ událostí prvního programu ČT. Podle toho také vypadal ohlas. V Británii hlasovalo 30 000 diváků, tedy zhruba každý dvoutisící Brit, v Česku to bylo 130 000 diváků, hlasoval tedy každý sedmdesátý osmý Čech. Jména Klementa Gottwalda a Václava Klause se objevují jak v anketě „Největší Čech“ (92. resp. 18), tak v přidruženém hlasování „Největší padouch“ (1. resp. 3.) , což nejlépe dokumentuje rozpolcenost národa ve věci dalekých a blízkých dějin.
3.5.2005 Včera, tj. v pondělí 2.5.2005 ve 13 hodin začal vysílat nový zpravodajský kanál ČT24. Z archivů jsem sestavil text Zpravodajský kanál ČT24 v zrcadle textů Louče.
A dříve než napíše větu: "Za výsledek války byli Němci odměněni nebývalým vzestupem blahobytu. Jejich země, válkou nesmírně zpustošená, rychle rozkvetla(!)," by si měl promluvit s těmi Němci, kteří pět let žili v troskách měst, než se vlastním úsilím a vlastní pílí - a nikoli nějakými výsledky války - dopracovali blahobytu.
- Už kdysi dávno jsem ve věci vnímání historie napsal úvahu o nesmiřitelných vzpomínkách. Do dneška necítím potřebu na ní nic měnit. Karlu Steigerwaldovi neupírám právo na názor, ale měl by ctít fakta, včetně příčinných souvislostí historických událostí.
Média, Internet, TV Nova a já, je název knihy, v níž je výběr mé publicistické činnosti od roku 1990. O co jde, je možné se dozvědět zde v úvodu nebo tady v obsahu knihy. O lidech, které knížka zmiňuje, lze získat informaci ve jmenném a věcném rejstříku. Vydalo a distribuuje vydavatelství ISV v Praze, fax 02-24317402. Kniha je k dostání v prodejně Carolinum, Praha 1, Celetná 18.
Copyright © Milan Šmíd