Aktuality Louče 262 |
zpět na Louč - komentuje svět žurnalistiky a médií © Milan Šmíd |
Louč se snaží posvítit i na témata, o kterých nepíší www.ceskamedia.cz, www.radiotv.cz, www.britskelisty.cz, www.virtually.cz, www.mam.cz, www.istrategie.cz, www.parabola.cz, www.rozhlas.cz/digital/portal, www.medialne.sk, www.strategie.sk www.idnes.cz, www.lidovky.cz, www.ihned.cz, www.novinky.cz, www.denik.cz news.google.com (česky) a jiní. Inspiraci pak nachází na webových stránkách, jako jsou www.mediar.cz, www.digizone.cz, duspiva.blogspot.com, www.mediainfo.cz, www.tyinternety.cz/media, http://blok.rozanek.cz/, i jinde... Odkazy ze světa českých médií Louč vyhledává na www.fekar.cz/media, britská média sleduje přes www.guardian.co.uk/media, německá média přes www.jonet.org, data o francouzských médiích čerpá z www.strategies.fr, informace o evropské žurnalistice získává z www.ejc.nl, etické kodexy hledá přes ethicnet.uta.fi... |
NA OKRAJ DNŮ 1.-30.11.2013... | ARCHIV TÉMATA |
28.11.2013 Televizní spor má pokračování. Jeden z pětice hodnotitelů stížnosti nespokojených redaktorů vypadl údajně kvůli nemoci (Dana Schmidt). Mezitím redaktoři chtějí ustavit vlastní komisi a Daniela Drtinová zveřejnila vlastní dokument. Ani já jsem nezahálel a v minulých dnech jsem pro klid vlastní duše znovu prověřoval podání i protipodání, archivy ČT i monitoring Newton. Výsledkem je tlustospis (kdo to přečte celé, měl by dostat odměnu) O tom televizním cenzurování - naposledy? Příjemnou zábavu!
25.11.2013 Mediální témata uplynulého týdne:
17.11.2013 A zas tu máme výročí 17. listopadu, v médiích téměř bez ohlasu, neboť dnes máme jiné starosti. Co se v listopadovém týdnu odehrávalo v českých médiích, jsem se pokusil popsat v textu Česká média a jejich role v procesu politické změny roku 1989. Kdyby to chtěl někdo vydat, honorář nežádám. Jenom nemám nervy na další recenzní posudky od lidí, kteří o věci samé příliš mnoho nevědí, ale tím více jim vadí, že jim nějaký amatér fušuje do jejich historického řemesla.
12.11.2013
V těchto dnech se téměř roztrhl pytel s diskusemi o médiích, o jejich svobodě a o poslání médií veřejné služby. V redakci Reflexu o svobodě tisku debatovali Tomáš Klvaňa, Lenka Zlámalová, Dalibor Balšínek, Daniel Köppl a Martin Kotas. Na severu e-republika.cz meditovali nad televizí veřejné služby profesor Jan Jirák a člen Rady ČT Radek Mezuláník. Kromě toho ČT2 včera vysílala "pořad o smyslu a budoucnosti televize (a ostatních médií) veřejné služby" v režii Radima Špačka Pod dlažbou je pláž.
7.11.2013 Na dotaz redaktorky Deníku, jak hodnotím včerejší jednání Rady ČT, jsem odpověděl: "Podle mého názoru přistoupila Rada ČT k řešení situace uvážlivě, i když poněkud alibisticky. Namísto hledání vlastního stanoviska k předloženým dokumentům z obou stran - od Daniely Drtinové, Adama Komerse na jedné straně, a od Zdeňka Šámala na straně druhé - jejich analýzu a šetření uložila generálnímu řediteli, který slíbil nezávislý audit. To nejpodstatnější sdělil na závěr jednání předseda Rady ČT Milan Uhde, když upozornil na to, že bude důležité nejen objasnit, případně vyvrátit jednotlivé body stížnosti, ale především zlepšit pracovní atmosféru v redakci tak, aby v ní nebyly obavy a strach, aby umožnila svobodnou a tvůrčí výměnu názorů." Ta poslední věta se do článku nedostala.
3.11.2013 Hned tři deníky přinesly v sobotu rozhovor se šéfem hnutí Andrejem Babišem: Právo (Ať je premiérem Sobotka, já bych makal jako ministr financí), MF Dnes (Jít do vlády je šílená představa) a Lidové noviny (Nechceme předčasné volby). Nejen titulky, ale i obsah těchto rozhovorů je v některých pasážích vzájemně nekompatibilní.
Potěšilo mě, že v debatě Reflexu lidé, kteří o médiích něco vědí, protože v nich pracují, "korigovali" apriorního kritika českých médií a občanského aktivistu Martina Kotase. Na e-republice akademické debatéry neměl kdo korigovat, podle toho také debata vypadala - vznášela se v oblacích obecné kritiky okořeněné Jirákovými nostalgickými vzpomínkami na kulturnost televize 60. let a Mezuláníkovým nesouhlasem se vším, co je spojeno se jménem Petra Dvořáka.
Copyright © Milan Šmíd