Aktuality Louče 273 |
zpět na Louč - komentuje svět žurnalistiky a médií © Milan Šmíd |
Louč se snaží posvítit i na témata, o kterých nepíší www.ceskamedia.cz, www.radiotv.cz, www.britskelisty.cz, www.virtually.cz, www.mam.cz, www.istrategie.cz, www.parabola.cz, www.rozhlas.cz/digital/portal, www.medialne.sk, www.strategie.sk www.idnes.cz, www.lidovky.cz, www.ihned.cz, www.novinky.cz, www.denik.cz news.google.com (česky) a jiní. Inspiraci pak nachází na webových stránkách, jako jsou www.mediar.cz, www.mediaguru.cz, www.digizone.cz, duspiva.blogspot.com, www.mediainfo.cz, www.tyinternety.cz/media, http://blok.rozanek.cz/, i jinde... Odkazy ze světa českých médií Louč vyhledává na www.fekar.cz/media, britská média sleduje přes www.guardian.co.uk/media, německá média přes www.jonet.org, data o francouzských médiích čerpá z www.strategies.fr, informace o evropské žurnalistice získává z www.ejc.nl, etické kodexy hledá přes ethicnet.uta.fi... |
NA OKRAJ DNŮ 1.-31.10.2014... | ARCHIV TÉMATA |
23.10.2014 V Senátu je dobojováno. Výsledek po druhém kole 17.-18.10.: 10 senátorů ČSSD, 7 KDU/ČSL (včetně koaličních partnerů SZ aj.), 4 ANO, 2 ODS, ve zbylých čtyřech volebních obvodech (volební strany: STAN, SLK, SsČR a SPO) se ocitla jména František Čuba (porazil Alenu Gajdůškovou z ČSSD) a sázkový miliardář Synotu Ivo Valenta.
14.10.2014 MF Dnes vyšla v nové grafické úpravě. V rozhovoru se šéfredaktorem Jaroslavem Pleslem k této události na meidaguru.cz mne zaujala informace o tom, že Jiří Kubík stále v MF Dnes přebývá, přestože Echo24.cz před měsícem psalo, že z deníku odchází.
13.10.2014 Víkend v médiích byl ve znamení komunálních a senátních voleb 10. a 11. října. Hospodářské noviny je dnes na titulní straně zhodnotily takto: "Země, která říká ANO," neboť kandidátky hnutí ANO se umístily na prvním místě v devíti krajských městech. Volební účast klesající (2014 - 44,46%, 2010 - 48,50%) nejhorší v Praze (2014 - 37,72, 2010 - 44,43). Sobotní volební zpravodajství ČT bylo dosti stereotypní, nějakou dobu po 14:00 se vařilo z vody. Zpravodajské portály (rozhlas, ihned a další) s napojením na www.volby.cz přinášely volební výsledky v reálném čase. Lidé, kteří volili ANO, volili značku/brand, nikoli zboží v ní zabalené, které nemusí být značkové kvality. Alespoň v Praze to tak vypadá. Pozitivní jev - alespoň část mladé generace se o politiku začíná zajímat (viz úspěchy Pirátů a Žít Brno).