Aktuality Louče 237 |
zpět na Louč - komentuje svět žurnalistiky a médií © Milan Šmíd |
Louč se snaží posvítit i na témata, o kterých nepíší www.ceskamedia.cz, www.radiotv.cz, www.britskelisty.cz, www.virtually.cz, www.mam.cz, www.istrategie.cz, www.parabola.cz, www.rozhlas.cz/digital/portal, www.medialne.sk, www.strategie.sk www.idnes.cz, www.lidovky.cz, www.ihned.cz, www.novinky.cz, www.denik.cz news.google.com (česky) a jiní. Inspiraci pak nachází na webových stránkách, jako jsou www.mediar.cz, www.digizone.cz, duspiva.blogspot.com, www.mediainfo.cz, www.tyinternety.cz/media, http://blok.rozanek.cz/, i jinde... Odkazy ze světa českých médií Louč vyhledává na www.fekar.cz/media, britská média sleduje přes www.guardian.co.uk/media, německá média přes www.jonet.org, data o francouzských médiích čerpá z www.strategies.fr, informace o evropské žurnalistice získává z www.ejc.nl, etické kodexy hledá přes ethicnet.uta.fi... |
NA OKRAJ DNŮ 1.-31.10.2011... | ARCHIV TÉMATA |
31.10.2011 Zapisuji do diáře:
20.10.2011 Medvídek Pooh Daniel Dočekal na Semináři o roli ČTK na mediálním poli a na trhu informací demonstroval přednost sociálních sítí před agenturním zpravodajstvím na příkladu dnešní informace o smrti libyjského diktátora Kaddáfího. Zprávu o jeho zabití dostal ze zahraničí dřív, než ji ohlásila česká agentura a než se objevila na českých mediálních serverech. Z jeho prezentace a výkladu jsem si vybral tezi, podle níž důležitost zpráv u široké (facebookové) veřejnosti určují stále více uživatelé sociálních sítí. Na druhé straně si však myslím, že "agenda setting", tedy určování hlavních témat masové komunikace je i nadále převážně v rukou profesionálních médií a žurnalistů.
19.10.2011
Minulý týden proběhl ve znamení mediálního grilování bývalého šéfa ČEZu Martina Romana kvůli privatizaci Škoda Holding a následnému skrytému konfliktu zájmů (to vše rozluštěno díky pečlivosti švýcarských bankovních vyšetřovatelů - doporučuji graf z idnes.cz).
13.10.2011 Kromě úmrtí Steva Jobse a jeho ohlasu v internetové komunitě neměla česká média v minulých dnech velké jednotící téma (možná s výjimkou fotbalové kvalifikace, Paroubkova pokusu o comeback do politiky přes národní socialisty/brkouny a polských voleb, které vyhrála strana premiéra Tuska). Je tu však jedna trvalka - krize eurozóny, která včera přispěla k pádu slovenské vlády.
5.10.2011 Zdeněk Šámal se vrací do ČT, nový ředitel Petr Dvořák ho jmenoval šéfem ČT24. Milan Fridrich by se měl stát programovým ředitelem všech kanálů.
2.10.2011 Vědí to už všichni, proto pro záznam opisuji: Sebastian Pawlowski se stahuje z mediálního byznysu. Vydavatelská práva na časopisy Týden, Instinkt a Mladý svět přebírá od Mediacopu společnost Empresa Media, kterou ovládá Jaromír Soukup vlastnící mediální agenturu Medea Group.