Aktuality Louče 70 |
zpět na Louč - komentuje svět žurnalistiky a médií |
Louč se snaží posvítit i tam, kam nedosáhne světlo internetových zdrojů www.mam.cz, www.istrategie.cz, www.idnes.cz, www.lidovky.cz, www.ihned.cz, www.britskelisty.cz, www.radiotv.cz www.parabola.cz, www.nadaceperoutka.cz a dalších URL. |
NA OKRAJ DNŮ 12.-28.4.2001... | ARCHIV TÉMATA |
28.4.2002 -
29. dubna startuje naostro nový peoplemetrový výzkum společnosti Mediaresearch, která vystřídala v měření sledovanosti televizních programů firmu TNS Media. Zadavatelem zakázky je Asociace televizních organizací ATO. Ode dneška bude v akci dvojnásobný počet měřičů sledovanosti, 1330 TV-metrů Mediaresearch proti dosavadním 660 peoplemetrům TNS. Jaký je rozdíl mezi TV-metrem a peoplemetrem? V zásadě žádný, ale TNS si pro sebe zaregistrovala slovo peoplemetr jako ochrannou známku.
25.4.2002 -
Jean-Marie Messier přežil včerejší valnou hromadu společnosti Vivendi bez úhony, přestože jsou s ním nespokojeni jak akcionáři (riskantní nákupy v USA, zadluženost), tak francouzské veřejné mínění (odstranění šéfa francouzského placeného kanálu Canal+). Komentáře však říkají, že Messieur získal jen krátký oddechový čas, protože povinnost skládat účty ze svých skutků se nezbaví, zvláště pokud se obchodní situace Vivendi nezlepší. A ona se asi nezlepší, protože jobovy zprávy ze světa médií pokračují. AOL je další mediální společností, která dnes oznámila rekordní propad zisků (poté, co krachuje Kirch, ITV Digital, snižuje se příjem Reuters atd. atd.).
18.4.2002 -
Kolega Josef Kopecký z HN si stěžoval na závěr mého příspěvku o třech pohledech na jednu zprávu. Já věřím, že čtenář, který si celý příspěvek přečetl, došel k názoru, že Josef Kopecký (který to napsal pod značkou a já ho nejmenoval), podal ze všech tří zdrojů nejlepší a nejúplnější informaci. Bohužel, zkazil ji – dle mého názoru - jednostranný a zavádějící titulek. V poslední větě jsem tedy vyjádřil svůj vlastní názor, ale nikoho nenutím, aby s ním souhlasil. Naopak, dal jsem šanci všem čtenářům, aby si z uvedených citací i odkazů vytvořili i názor vlastní.
17.4.2002 -
V pondělí začal 39. ročník nejvýznamnějšího evropského televizního trhu MIPTV ve francouzském Cannes, kde se prodávají a nakupují televizní pořady. Na webové stránce MIPTV je uveden seznam účastníků. Podle něj se z Česka přihlásily tyto firmy: AQS, Bonton, CET 21, Česká televize, Filmexport HomeVideo, Filmexport Praha Distribuce, Pentagram, Three Brothers Production, TV Nova, TV3. Z uvedených firem mě překvapuje účast TV3, která propustila většinu zaměstnanců a ponechala si jen technický personál pro recyklaci nakoupené knihovny pořadů v satelitním vysílání. Že by Jan Obrman přemluvil Argus Capital k dalším investicím do ČR? Jen tak na okraj: za účast na MIPTV platí každá firma i beze stánku 2100 eur. Nad tři zaměstnance se připlácí 800 eur na osobu. Za stánek se platí 7-9 tisíc eur.
15.4.2002 -
Diskutabilní kodex ČT (viz informace Louče z 11.4.) bude vrácen k přepracování a schvalovat ho bude až nově zvolená Sněmovna po volbách. Rozhodla o tom Stálá komise PSP pro sdělovací prostředky, která zasedala v pátek 12.4. Projednala zprávu Rady ČT a Rady ČRo a také vzala na vědomí analýzu televizního zpravodajství a publicistiky, kterou si objednala u „velké“ Rady RTV, a kterou vyrobila agentura Innovatio. O tom, jak různě se dají interpretovat fakta, jsem napsal zvláštní poznámku.
Média, Internet, TV Nova a já, je název knihy, v níž je výběr mé publicistické činnosti od roku 1990. O co jde, je možné se dozvědět zde v úvodu nebo tady v obsahu knihy. O lidech, které knížka zmiňuje, lze získat informaci ve jmenném a věcném rejstříku. Vydalo a distribuuje vydavatelství ISV v Praze, fax 02-24317402. Kniha je k dostání v prodejně Carolinum, Praha 1, Celetná 18.
Copyright © Milan Šmíd